Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vypršťovací automobil TATRA T813 8x8

13. 8. 2007

SDH Nový Rychnov získal dne 13.8.2007 vyprošťovací automobil TATRA T813 8x8 "KRAKEN". Vozidlo bude sloužit pro vypršťování a odtah osobních i nákladních vozidel i pro ukázky na hasičských akcích.

Obrazek

 

Připojuji několik informací o vojenském speciálu, ze kterého byl vyprošťovací automobil přestavěn.

TATRA T813 PM-55 (PŘEPRAVNÍK MOSTU)

 

T813 PM-55 je vůz využívající osvědčeného podvozku včetně kabiny T813 8x8 "KOLOS" s přední radlicí BZ T-813. Jak z názvu vyplívá, určením vozidla je dopravit mostovku na místo určení, tam jí položit či naopak naložit. Samotné rozložení a složení mostu má primárně za úkol mostní tank MT -55, nicméně i tuto činnost mohl PM-55 zastat také. Nakonec pro ty co by radlice vpředu lákala použít jako buldozer:
Před prací s BZ -T 813 se most složí na zem, zemní úpravy se dělají pouze přepravníkem bez mostu. S uzavřenými nápravovými a mezinápravovými uzávěrkami velmi opatrně - při této činnosti na tvrdém podkladu velmi často dochází k jejich totální destrukci. Lepší je terén s větší adhézí - měkký nebo podmáčený. Jízda na horninu musí být plynulá - s rozjezdem hrozí poškození spojky, diferáků, držáku BZ-T 813.

Něco málo o vozu

 

Přepravník mostu PM-55

 

Hmotnost:

 

27000 kg

 

Celková délka s mostem:

 

11500 mm

 

Celková délka bez mostu:

 

11500 mm

 

Celková šířka s mostem:

 

3300 mm

 

Celková šířka bez mostu:

 

2500 mm

 

Výška s mostem:

 

3800 mm

 

Výška bez mostu:

 

3000 mm

 

Rozvor:

 

oproti T813 je prodloužena nosná roura o 600 mm, celkový rozvor 2800 mm

 

Maximální rychlost jízdy po silnici:

 

80 km/h

 

Průměrná rychlost jízdy v terénu:

 

15 km/h

 

Osádka:

 

2 osoby - strojník PM-55 a řidič T 813

 

Motor:

 

Tatra T-3-930, přeplňovaný, vznětový,

 

Maximální výkon:

 

184 kW při 2000 ot./min

 

Max. kroutící moment:

 

960 Nm při 1200 ot./min

 

Objem palivových nádrží:

 

520 l

 

Spotřeba:

 

95 - 115 l

 

Spotřeba př nakládání a skládání mostu:

 

20 l / 1 motohodina

 

Maximální šířka překonáváneho zákopu:

 

2800 mm 

 

Hloubka brození :

 

1400 mm

 

Doba složení sevřeného mostu na terén:

 

1 min

 

Doba složení sevřeného mostu na terén a naložení na MT-55:

 

5 min

 

Doba naložení sevřeného mostu z terénu na přepravník:

 

6 min

 

Doba sejmutí mostu z překážky a naložení na přepravník:

 

20 min

 

Doba položení mostu na překážku:

 

18 min

 

Norma do generální opravy:

 

1000 cyklů s mostem či po ujetí 50000 km

 

Naviják:

 

T 813 PŘEMO

 

Naviják - max. tažná síla:

 

127,5 kN

 

Naviják - délka lana:

 

40 m 

 

Objem hydraulické soustavy:

 

480 l !!!

 

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky TATRA T813 8X8 KRAKEN