Vypršťovací automobil TATRA T813 8x8
SDH Nový Rychnov získal dne 13.8.2007 vyprošťovací automobil TATRA T813 8x8 "KRAKEN". Vozidlo bude sloužit pro vypršťování a odtah osobních i nákladních vozidel i pro ukázky na hasičských akcích.
Připojuji několik informací o vojenském speciálu, ze kterého byl vyprošťovací automobil přestavěn.
TATRA T813 PM-55 (PŘEPRAVNÍK MOSTU)
T813 PM-55 je vůz využívající osvědčeného podvozku včetně kabiny T813 8x8 "KOLOS" s přední radlicí BZ T-813. Jak z názvu vyplívá, určením vozidla je dopravit mostovku na místo určení, tam jí položit či naopak naložit. Samotné rozložení a složení mostu má primárně za úkol mostní tank MT -55, nicméně i tuto činnost mohl PM-55 zastat také. Nakonec pro ty co by radlice vpředu lákala použít jako buldozer:
Před prací s BZ -T 813 se most složí na zem, zemní úpravy se dělají pouze přepravníkem bez mostu. S uzavřenými nápravovými a mezinápravovými uzávěrkami velmi opatrně - při této činnosti na tvrdém podkladu velmi často dochází k jejich totální destrukci. Lepší je terén s větší adhézí - měkký nebo podmáčený. Jízda na horninu musí být plynulá - s rozjezdem hrozí poškození spojky, diferáků, držáku BZ-T 813.
Před prací s BZ -T 813 se most složí na zem, zemní úpravy se dělají pouze přepravníkem bez mostu. S uzavřenými nápravovými a mezinápravovými uzávěrkami velmi opatrně - při této činnosti na tvrdém podkladu velmi často dochází k jejich totální destrukci. Lepší je terén s větší adhézí - měkký nebo podmáčený. Jízda na horninu musí být plynulá - s rozjezdem hrozí poškození spojky, diferáků, držáku BZ-T 813.
Něco málo o vozu
Přepravník mostu PM-55
Hmotnost:
27000 kg
Celková délka s mostem:
11500 mm
Celková délka bez mostu:
11500 mm
Celková šířka s mostem:
3300 mm
Celková šířka bez mostu:
2500 mm
Výška s mostem:
3800 mm
Výška bez mostu:
3000 mm
Rozvor:
oproti T813 je prodloužena nosná roura o 600 mm, celkový rozvor 2800 mm
Maximální rychlost jízdy po silnici:
80 km/h
Průměrná rychlost jízdy v terénu:
15 km/h
Osádka:
2 osoby - strojník PM- 55 a řidič T 813
Motor:
Tatra T-3-930, přeplňovaný, vznětový,
Maximální výkon:
184 kW při 2000 ot./min
Max. kroutící moment:
960 Nm při 1200 ot./min
Objem palivových nádrží:
520 l
Spotřeba:
95 - 115 l
Spotřeba př nakládání a skládání mostu:
20 l / 1 motohodina
Maximální šířka překonáváneho zákopu:
2800 mm
Hloubka brození :
1400 mm
Doba složení sevřeného mostu na terén:
1 min
Doba složení sevřeného mostu na terén a naložení na MT-55:
5 min
Doba naložení sevřeného mostu z terénu na přepravník:
6 min
Doba sejmutí mostu z překážky a naložení na přepravník:
20 min
Doba položení mostu na překážku:
18 min
Norma do generální opravy:
1000 cyklů s mostem či po ujetí 50000 km
Naviják:
T 813 PŘEMO
Naviják - max. tažná síla:
127,5 kN
Naviják - délka lana:
40 m
Objem hydraulické soustavy:
480 l !!!
Přepravník mostu PM-55
Hmotnost:
Celková délka s mostem:
Celková délka bez mostu:
Celková šířka s mostem:
Celková šířka bez mostu:
Výška s mostem:
Výška bez mostu:
Rozvor:
oproti T813 je prodloužena nosná roura o
Maximální rychlost jízdy po silnici:
Průměrná rychlost jízdy v terénu:
Osádka:
2 osoby - strojník PM-
Motor:
Tatra T-3-930, přeplňovaný, vznětový,
Maximální výkon:
184 kW při 2000 ot./min
Max. kroutící moment:
960 Nm při 1200 ot./min
Objem palivových nádrží:
Spotřeba:
95 -
Spotřeba př nakládání a skládání mostu:
Maximální šířka překonáváneho zákopu:
Hloubka brození :
Doba složení sevřeného mostu na terén:
1 min
Doba složení sevřeného mostu na terén a naložení na MT-55:
5 min
Doba naložení sevřeného mostu z terénu na přepravník:
6 min
Doba sejmutí mostu z překážky a naložení na přepravník:
20 min
Doba položení mostu na překážku:
18 min
Norma do generální opravy:
1000 cyklů s mostem či po ujetí
Naviják:
T 813 PŘEMO
Naviják - max. tažná síla:
127,5 kN
Naviják - délka lana:
Objem hydraulické soustavy:
Náhledy fotografií ze složky TATRA T813 8X8 KRAKEN